· 

Informatie onzichtbaar over je Financiën

Ik heb een klacht ingediend bij de AFM over het feit dat de website van de financiële instellingen steeds waziger worden. Zowel in lay-out en kleur als de vindbaarheid van de informatie over je financiële zaken.

Weet jij nog wat ze met je geld doen? Heb jij nog overzicht? Vroeger kreeg je gewoon een afschrift bij een financiële transactie, via de post zonder code of handtekening voor ontvangst. Nu is dat opeens heel ingewikkeld met tokens en sms codes, zogenaamd om je privacy te waarborgen of je bankrekening te beschermen. Maar eigenlijk is het vooral om jou te belemmeren informatie over jouw geld te raadplegen. Kunnen zij lekker hun gang gaan, en als ze een foutje maken zie jij er niets van. Hieronder mijn brief aan de AFM over mijn klacht hierover.  

Beste heer/mevrouw,

De informatie die noodzakelijk is zoals saldo's  en financiële transacties zijn tegenwoordig verborgen of helemaal niet meer aanwezig. bij instanties zoals Hypotrust en OHRA BANK, instanties die alleen nog maar digitaal te bereiken zijn, wat geen punt is, maar dan moet wel de informatie bereikbaar zijn en te archiveren voor mij.

Ik heb de plicht om 5 jaar al mijn financiële informatie beschikbaar te hebben van de wet. Deze instanties belemmeren mij daarin.
 
Bij de OHRA bank laat men op het voorblad een totaal saldo zien wat niet overeenkomt met het echte totaal wanneer je bijvoorbeeld obligaties hebt bij een spaardeposito. Je mist dan zomaar 20.000€ die alleen via trucjes te vinden zijn. Als mij wat overkomt vind niemand het meer terug!!!

Bij Hypotrust laten ze de informatie over o.a. je aflossingen en wanneer ze deze werkelijk hebben verwerkt helemaal niet meer zien. Je kan alleen de stand van "vandaag" zien en verder niets.

Je kan bij beide instanties praktisch niets uitprinten!!!
Alleen via knip en plak werk in Paint kan ik de informatie die ik nodig heb vastleggen en omzetten naar een PDF document voor mijn archief.

Via de mail krijg je niets want dat vind men onveilig of een privacy risico? Nu krijg ik dus helemaal geen informatie meer, of was dat eigenlijk het grote plan achter deze façade van privacy bewaking door de financiële instanties?

De documenten die je kan downloaden zijn niet compleet en er mist informatie in de stukken die er wel zijn.

Is het niet zo dat ik 5 jaar al mijn financiële gegevens moet bewaren?
En door deze instanties kan ik dat dus niet!

Beide financiële instellingen hebben hun website verder aangepast ten nadele van de klant. Ten eerste gebruikt men wazige kleuren voor teksten en vlakken, wat mode is, maar het lastiger voor de klant maakt om de nodige informatie te kunnen vinden. Ook AFM vind dat leuk, maar is dit functioneel? Waarom is deze tekst grijs op deze site? Wat voor onzin is dat?
In Word is het standaard toch ook gewoon zwart op wit? Dus goed leesbaar.

Mijn verzoek aan AFM is dus dat zij gaat toezien op de informatie plicht van in ieder geval deze twee instellingen. Ik moet alle transacties kunnen inzien en deze op een fatsoenlijke manier kunnen printen naar een PDF o.i.d. voor het vormen van eigen dossiers.

Het is volgens mij een wettelijke verplichting dat ik dat kan dus verzoek ik de AFM hier hun zorgplicht op na te zien en daar uitvoer aan te geven.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Een zeer teleurgesteld gefrustreerd woekerpolisslachtoffer die geen verbetering ziet op dit gebied.

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0